قیمت زنده نقره

قیمت دقیق نقره و اطلاع رسانیهای نقره

قیمت زنده نقره

قیمت دقیق نقره و اطلاع رسانیهای نقره

پیشبینی قیمت سکه در نیمه دوم ۱۴۰۰

میرزایی بادیزی، و.، بهرادمهر، ن.، 1398. بررسی صرف ریسک واریانس در بازار قراردادهای اختیار سکه قیمت طلای 18عیاردربازارامروزتهران ایران. بنابراین مقدار بهینه دارایی بازار G به واریانس شرطی بازار G و S و همچنین کواریانس بین دو بازار بستگی دارد.همچنین برای بدست آوردن وزن بهینه بازار S از رابطه (13) استفاده می­شود. بنابراین هر اندازه توزیع احتمال بازدة مورد انتظار محدودتر باشد، ریسک سرمایهگذاری کمتر خواهد بود. ضرایب همبستگی خطی تنها برای متغیرهایی که مستقیماً وارد رگرسیون میشوند مهم هستند و بنابراین تنها برای این متغیرها، ضرایب فوق گزارش شدهاند. هفت متغیر اقتصاد کلان که بر بازده سهام مؤثر فرض شدهاند در این جا  توضیح داده میشوند. آمارهای توصیفی مختلفی در مورد متغیرهای مورد بررسی محاسبه شدهاند تا ویژگیهای اصلی این متغیرها را توصیف کنند.

نتایج تحقیق آنها نشان میدهد که نرخ مبادله و ذخیره مبادله شدیداً قیمت سهام را تحت تأثیر قرار میدادند. ابراهیم و عزیز (2003) نشانه منفی برای رابطه بین نرخ ارز خارجی و بازده سهام بورس یافتهاند. لذا در ایران یک رابطه منفی ضعیف بین نرخ ارز خارجی و بازده سهام همواره محتمل می باشد. این متغیرها عبارت از شاخص قیمت مصرفکننده، نرخ بهره بازار پول، قیمت طلا، شاخص تولید صنعتی، قیمت بینالمللی نفت خام، تلاطم قیمت سهم، نرخ ارز خارجی و عرضه پول خارجی میباشند.

عدد پایه شاخص های قیمت و بازده نقدی و بازده نقدی سهام، در ابتدای سال 1377 برابر 1653.08 در نظر گرفته شده قیمت لحظه ای طلای 18عیاردربازارامروزتهران است. در طول تاریخ از طلا برای پشتیبانی پول و در سیستمی تحت عنوان پایه طلا استفاده میشد که در این سیستم ، یک واحد از پول رایج معادل مقدار معینی طلا بود.

همانطور که در جدول (3) میتوان دید، نتیجه آزمون نشان میدهد که فرض صفر برای متغیرهای شاخص بورس، شاخص قیمت مصرف کننده، قیمت طلا، قیمت نفت، تلاطم قیمت سهام، شاخص تولید صنعتی در مورد وجود یک ریشه واحد در سطح معناداری یک درصد مورد پذیرش واقع نشده است در مورد این متغیرها این فرضیه پذیرفته شده که ریشه واحد ندارند. در این مدل واریانسهای شرطی در سری های بازدهی از یکدیگر مستقل فرض میشود و رفتارهای نامتقارن را مدنظر قرار نمیدهد. یکی از کالاهایی که دلار با آن رابطه معکوس دارد اونس طلا است.به این حالت که هر گاه دلار تقویت می شود اونس تضعیف می شود و عکس آن هر گاه دلار تضعیف می شود قیمت اونس تقویت میشود.برای اینکه این رابطه به صورت ملموستری درک شود؛ فرض کنید در اقتصاد جهان فقط دو ارز دلار و یورو وجود دارد.در فرض دوم قیمت یک اونس طلا ۱۵۹۴ دلار و ۱۲۲۳ یورو در نظر گرفته میشود و بالاخره در فرض سوم نرخ تبدیل یا نرخ برای یورو به دلار ۳۰۳/۱ (11/1) در نظر گرفته شود.


تغییرات نرخ ارز دارای روند سه ماهه است و با تفاضل آن از وقفه سوم آن، این متغیر نیز مانا می شود. خوشخو درباره دلایل تاثیرپذیری بیشتر سکه از تغییرات معتقد است:« در تغییراتی که در بازار طلا و ارز صورت میگیرد با ضریب بیشتری بر قیمت سکه اعمال میشود؛ یعنی اگر قیمت ارز ۱.۵ برابر شود قیمت سکه به ضریب بیشتری نسبت به ارز رشد میکند». نتایج مربوط به بررسی رابطهی همبستگی شرطی پویا، در همهی مدلها فرضیههای وجود رابطهی همبستگی شرطی مثبت و معنادار بین بازدهی متغیرهای ارز و سکه و وجود رابطهی همبستگی شرطی مثبت و معنادار بین بازدهی شاخصهای سهام 50 شرکت فعال در بازار بورس و صنعت را تأیید نمود. قیمت طلای 18 عیار  در واقع یک اونس طلا را میتوان با چکش کاری به یک ورقه 300 فوت مربع تبدیل نمود. معهذا، همانطور که ثبات قیمت یکی از سیاستهای اقتصاد در سطح کلان در دولت است به عنوان یک هدف مورد انتظار شهروندان هم میباشد و ما بر این باور هستیم که اثر تورم بر قیمت سهام معنادار است. برای محاسبه برآورد مدل رگرسیون فوق الذکر میباشد. نتایج برآورد این مدل در جدول (4) گزارش شده است. مهمترین علت بیشترین جستجو این عبارت خرید سکه 1 گرمی و به عنوان هدیه و کادو است.


به دنبال نوسانات بی سابقه سکه طلا طی سال های گذشته، بحث های زیادی در خصوص تاثیرهای احتمالی قراردادهای آتی در این زمینه بین محققان و سیاست گذاران شکل گرفته است. قاعده سرانگشتی پیشنهاد شده این است که اگر همبستگی بین دو برآورد کننده خیلی زیاد باشد، ضریب همبستگی از 8/0 تجاوز خواهد کرد و چند خطی بودن ممکن است مشکل جدی به حساب آید. نتایج تحلیل همبستگی در جدول (2) آورده شده است. از مطالعات تجربی که توسط چن، رول و راس (1986)، باروز و ناکا (1994)، موخرجی و ناکا (1995) و ونگبانگپو و شرما (2002) انجام شده، این نتیجهگیری شده است که تورم اثرات منفی بر بازار سهام میگذارد. به عبارتی دیگر، تغییر پذیری بازده شاخص سهام میتواند با متغیرهایی تورم، تغییرات رشد بهره بانکی، بازده طلا، تغییرات رشد شاخص تولید صنعتی، بازده نفت، تلاطم شاخص بورس، تغییرات سه ماهه رشد نرخ دلار، تغییر در رشد عرضه پول توضیح داده شود. فرضیه 8: رابطه مثبتی بین عرضه پول و شاخص کل قیمت بورس اوراق بهادار تهران قیمت هر گرم طلای 18 عیار وجود دارد. با گذشت زمان شکل، مدل، و طرح النگو طلا تغییر کرده است، و این تغییرات همچنان ادامه دارد. برای متغیرهای عرضه پول و تغییرات رشد بهره بانکی این فرضیه در سطح یک درصد رد نمی شود، اما با یک دیفرانسیل گیری این متغییرها مانا می شوند.